Zaterdag de World Series By Renault bezocht in Francorchamps. De eerste uren zag je amper iets, zoveel mist hing er op het circuit. Tegen elf uur begon er eindelijk een beetje zicht te komen en kon de actie beginnen. De kwalificaties en de races werden netjes afgewisseld met de nodige shownummertjes. Eén ding hebben we alvast geleerd : als de Renault 3.5 hun rondjes beginnen te draaien moet je NIET in de hoofdtribune zitten. De echo die je er daar bijkrijgt is echt niet goed voor gevoelige oortjes... Aangezien het een echte frisse dag was kon je beter af en toe wat beqeging nemen en rondwandelen tussen de verschillende standjes en op de voor oldtimers voorziene parking een kijkje gaan nemen. Mooi materiaal stond er weer bijeen. Tussen de vele duizenden aanwezigen kwamen we ook nog Jan en Jesse tegen. Toeval bestaat dus wel. Tijdens onze rondgang kwamen we ook Jean Ragnotti nog tegen en die heeft ons een wel unieke AROC-polo bezorgd : Toen we een deelnemer aan de Clio-cup zagen die een beschadigde deur had, maar waar Ragnotti ook een handtekening had opgezet, moest daar natuurlijk ook een foto van genomen worden. Zo kwamen we "aan de klap" met die teameigenaar en vernamen we dat er op dit moment nog maar 38 Cup-auto's afgeleverd zijn en dat die allemaal deelnemen aan de Euro Clio Cup. Kostprijs voor zo een versie : om en bij de 55.000 euro. Elk raceweekend een set banden aan 1200 euro + inschrijving, transport, onderdelen, en ... Mooie maar kostelijke hobby. Komt daarbij dat dit een nieuw model is en dus iedereen nog een beetje zoekende is. Bleek ook dat hij zelf op 68-jarige leeftijd vice kampioen karting van Frankrijk is. Hij zei : op het podium sta ik daar dan tussen gastjes van een jaar of twintig... Sympatieke en speciale man ! Volgend jaar gaan we weer, en dan is het hopelijk een andere lente dan die die we dit jaar mogen beleven. |